JavaProgramowanie

Wprowadzenie do programowania w Javie

13 - 14 cze 2024

Online

1 600,00 zł netto / osobę
Nie pasuje Ci żaden termin? Napisz do nas!
Zapisz więcej osób

Taniej w grupie

  • 3 osoby - 10% zniżki
  • 4 osoby - 15% zniżki
  • 5 osób - 20% zniżki
  • 6 osób - 25% zniżki
  • 7 osób - 30% zniżki
  • O szkoleniu

    Java jest językiem programowania wykorzystywanym głównie do tworzenia kompletnych aplikacji komputerowych, ale swoje zastosowanie znajduje również w automatyzacji, web developingu i wielu innych dziedzinach programowania. Wielu programistów ceni Javę za szybkość działania oraz wszechstronność, przez co język ten jest powszechnie wykorzystywany w biznesie – znajomość Javy znacząco zwiększa atrakcyjność pracownika dla pracodawcy i daje szansę na znalezienie ciekawej oraz dobrze płatnej pracy.

    Niniejsze szkolenie zostało stworzone z myślą o początkujących – rozpoczyna się ono od absolutnych podstaw programowania. Na samym wstępie wyjaśnione zostaną podstawy programowania, dzięki czemu uczestnik lepiej zrozumie najważniejsze terminy z branży. Zostaną również przedstawione wykorzystania i zalety Javy, instalacja języka programowania oraz odpowiedniego środowiska programistycznego. W dalszych etapach szkolenia uczestnik zapozna się z podstawowymi operacjami programistycznymi, po czym przejdzie do implementacji nowopoznanych zagadnień w Javie.

    Dla kogo jest to szkolenie?

    Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które nie mają większego doświadczenia z programowaniem. Program szkolenia zakłada, że omawiane kroki będą zrozumiałe dla osób stawiających swoje pierwsze kroki w programowaniu. Szkolenie będzie również odpowiednie dla osób, które posiadają doświadczenie w programowaniu (znają inne języki), ale chciałyby również poznać Javę.

    Czego się nauczę?

    Po ukończeniu szkolenia, uczestnik będzie:

    • Potrafił wymienić zastosowania i zalety Javy
    • Identyfikować i poprawnie korzystać z różnych typów danych w Javie
    • Tworzyć przejrzysty i łatwy do zrozumienia kod
    • Korzystać z wyrażeń if-else
    • Korzystać z pętli programistycznych, iterować po zmiennych typu „array”
    • Tworzyć, modyfikować i edytować pliki
    • Tworzyć własne funkcje i moduły
    • Debugować kod, tworzyć wyjątki
    • Korzystać z dokumentacji, szukać pomocy w Internecie
    • Szukać w Internecie odpowiednich modułów do rozwiązania własnych problemów
    • Czym jest język programowania?
    • Typy języków: kompilowane/interpretowane
    • Rodzaje programowania: strukturalne, funkcyjne, obiektowe
    • Czym jest algorytm, a czym program?
    • Od kodu źródłowego, do kodu maszynowego – jak komputer interpretuje to, co piszemy?
    • Zalety wykorzystania Javy w projektach
    • Do czego wykorzystywana jest Java?
    • IDE – co to takiego? Wybranie odpowiedniego IDE do Javy
    • Dokumentacja i szukanie pomocy w Internecie
    • Rekomendacje literatury do dalszej nauki
    • Instalacja Javy
    • Instalacja IDE
    • Struktura kodu, komentarze, zmienne i przypisywanie
    • Typy proste zmiennych w Javie (char, boolean, byte, int itd.)
    • Program „Hello World”
    • Operatory matematyczne – dodawanie, odejmowanie itd.
    • Operatory logiczne – porównywanie wartości
    • Struktura if-then
    • Struktura if-then-else
    • Zagnieżdżanie struktur if-else
    • Wykorzystanie wyrażeń if-else w prostym programie
    • Czym są pętle? Rodzaje pętli w Javie, kiedy ich używać
    • Zmienna typu array
    • Pętla „while”
    • Pętla „do while”
    • Czym jest iteracja?
    • Pętla „for”
    • Pętla „foreach”
    • Wykorzystanie pętli do stworzenia prostego programu
    • Czym jest debugowanie?
    • Znajdowanie błędów w praktyce
    • Jak nauczyć program radzić sobie z pewnymi wyjątkami?
    • Tworzenie wyjątków w praktyce
    • Czym są moduły?
    • Podstawowe biblioteki
    • Importowanie modułów
    • Wykorzystanie dokumentacji w praktyce
    • Podstawy ścieżek – ścieżka względna, ścieżka absolutna
    • Odczytywanie zawartości pliku
    • Tworzenie nowych plików i dodawanie do nich treści
    • Edycja i usuwanie plików
    • Wykorzystanie pętli do scalenia wielu plików, które mają podobną strukturę i nazwę
    • Czym jest metoda, a czym funkcja?
    • Konstruowanie i wywoływanie metody
    • Przekazywanie argumentów do metody
    • Konstruowanie funkcji
    • Wykorzystanie metod i funkcji w praktyce